تحویل‌ پرنده به باغ پرندگان تهران، امکان‌پذیر است. البته وضعیت سلامتی پرنده یا پرندگانی که به باغ پرندگان تحویل می‌دهید، ابتدا باید در واحد قرنطینه کنترل شود و پس از پایان دوره قرنطینه و تایید سلامتی، به محوطه باغ پرندگان منتقل می‌شوند. مراحل اهداکردن پرنده به باغ پرندگان، ۳۰ روز نگهداری در واحد قرنطینه به‌ منظور بررسی سلامت و تغذیه پرنده، تایید دامپزشک و سپس رهاسازی پرنده اهداشده در میان پرندگان گونه خود است.

البته توصیه می‌کنیم برای تحویل‌دادن پرنده به باغ پرندگان، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • پس از اینکه پرنده یا پرندگان خود را به باغ پرندگان تحویل دادید، به هیچ‌ وجه نمی‌توانید آن‌ها را پس بگیرید؛ زیرا به‌محض تحویل‌دادن، گزارش هر پرنده به سازمان محیط‌زیست اطلاع داده می‌شود.
  • شما نمی‌توانید پرندگان شکاری مانند جغد، شاهین، عقاب و… را به باغ پرندگان تحویل دهید. باید این نوع پرندگان را به سازمان محیط‌زیست تحویل دهید.
  • اگر  می‌خواهید پرنده‌ای را که اهدا کرده‌اید ببینید، می‌توانید در زمان بازدید عمومی به باغ پرندگان بیایید و آن پرنده را در میان پرندگان تماشا کنید؛ البته این در صورتی است که به‌خوبی آن را بشناسید و بتوانید در بین دیگر پرندگان گونه خودش، به‌درستی آن را تشخیص دهید.